Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, November 6, 2008

UEFA Champions League 2009 - Matchday 5


Berdasarkan keputusan semalam, rentetan prestasi buruk kelab-kelab Inggeris di pentas eropah seakan berterusan. Dengan juara bertahan, Manchester United sekadar seri 1-1 dengan seteru sejiran dari Scotland, Celtic. Hari sebelumnya, ketua pasukan R.Giggs dipetik sebagai berkata, kelabnya bersedia untuk memecah tradisi kejohanan dengan menjadi juara pertama yang akan mempertahankan kejuaraan, setelah ianya diperkenalkan secara format baru pada 1992. Dan berdasarkan aksi semalam, mungkin mereka sedang beromong kosong!

Manakala, satu lagi kelab Inggeris yang berpengkalan di London, Arsenal hampir dimalukan oleh kelab Turki, Fenerbahce apabila diikat 0-0 walaupun Arsenal tampak lebih garang pada minggu sebelumnya apabila dengan mudah membelasah lawannya. Tetapi kali ini, anak-anak buah Luis Aragones tampil dengan permainan yang agak kemas serta lebih tersusun tatkala prestasi agak terumbang-ambing di liga domestik mereka sendiri.


Yang paling mencuri tumpuan atau pun yang berjaya "stole the limelight" pastinya kelab dari Italy, Juventus yang berjaya membenam satu lagi kelab yang juga gemar bersembang kosong, Real Madrid! Dengan kemenangan ini, mengesahkan langkah mereka ke peringkat seterusnya. Gol-gol telah disumbangkan oleh ketua pasukan mereka yang berstatus lagenda, A. Del Piero! Syabas!

Lain-lain keputusan, bolehlah klik link disini!

No comments: