Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, October 27, 2008

Pesanan Terakhir Imam Samudera

" TIDAK ADA SETETES PUN DARAH MUSLIM YANG GRATIS "

Itulah kata2 yang diucapkan oleh salah seorang dari pengebom Bali, saudara Imam Samudera, yang akan dihukum bunuh oleh mahkamah di Indonesia. Hukuman tersebut akan dilakukan pada bila-bila masa dari sekarang setelah semua pintu rayuan untuk mereka telah pun ditutup.

Bukan hendak mengaguminya, jauh sekali untuk mengagong-agongkannya.. tetapi cukup sekadar untuk kita menilai adakah setiap dari kita mampu untuk menegakkan agama kita bila tiba masanya? Adakah kita benar-benar bersedia untuk bermandi darah demi menyelamatkan agama yang kita cintai ini? Memang benar, Allah akan tolong kita, tapi kita sendiri perlu cukup persediaan dan setelah segala ikhtiar kita usahakan barulah kita memohon pertolongan dari Nya.

Masih segar dalam ingatan saya, ketika beliau ditemuramah oleh wartawan dari Kompas.com, beliau dengan lantang memberitahu "Kalau bukan kerana peristiwa itu (pengoboman di Bali), umat islam tetap akan dikutuk, dibenci dan dihina oleh masyarakat antarabangsa, kerana musuh-musuh islam sentiasa berusaha untuk memburuk-buruk umat islam di mata antarabangsa sampai bila-bila"...




~Hanya untuk renungan! Semua yang baik dari Allah SWT.

No comments: